Huldiging kampioenen 2017 gemeente Elburg

Lynn Schipper en Bea SnellerVrijdag 9 maart zijn in Restaurant en Partycentrum De Haas te Elburg de kampioenen van Elburg feestelijk gehuldigd. Verenigingen, teams en individuele personen zijn door wethouder Willem Krooneman (CU) in het zonnetje gezet. De Jo Huisman Trofee ging dit keer naar Bea Sneller, lid van Sjoelvereniging Oosterwolde. Naast deze trofee was er nog een prijs te vergeven, de Arie Zwijnenburg talenttrofee 2017. Deze werd overhandigd aan Lynn Schipper, lid van SSS Elburg.

Jo Huisman Trofee

De prijs is voor de meest opvallende prestatie van het jaar. Sjoelen is allang geen huiskamerspelletje meer, het is een officieel erkende sport, aangesloten bij NOC*NSF. Bea Sneller is lid van Sjoelvereniging Oosterwolde. Ze is in mei 2017 naar het WK sjoelen in Lampertheim, Frankrijk geweest. Bea Sneller is gevraagd om aan het WK mee te doen. Dit was al een mooi moment dat ze hiervoor gevraagd werd. Bea Sneller ging hier eigenlijk zonder verwachting heen. Ze was al blij met een plaats bij de laatste 16. Uiteindelijk heeft Bea Sneller het heel goed gedaan en werd ze 2de bij het WK sjoelen. Zij is dus in Frankrijk vice-wereldkampioen sjoelen geworden. Wat een mooie prestatie!

Arie Zwijnenburg talenttrofee 2017

Deze prijs is een aanmoediging voor jong talent om zich verder te ontwikkelen. Lynn is begonnen met turnen bij SSS Elburg in 2012 op 6-jarige leeftijd. Ze mocht een keer mee trainen bij de selectie. Bij deze wedstrijdgroep mocht ze ook meteen blijven. In 2014 kwam Lynn uit in de categorie pre-instap en won ze haar eerste gouden medaille. Daarna won ze als instap de eerste prijs en als pupil I en pupil II won ze ook meerdere gouden medailles. In 2014 werd Lynn 2014 Clubkampioen van Gymnastiekverenging SSS. In 2017 kwam ze uit in de categorie pupil 2 in de 2e divisie. In 2017 heeft Lynn zowel bij de twee plaatsingswedstrijden, de kwartfinale en de halve finale de eerste prijs behaald. Lynn is uiteindelijk 4e geworden bij de landelijke finale van het Nederlands Kampioenschap. Ook in het lopende seizoen 2017/2018 is Lynn 2 keer eerste geworden bij de plaatsingswedstrijden.

Lynn heeft in de herfst-en kerstvakantie meegedaan met een 3-daagse turnstage in Nijmegen. Daar is zij opgemerkt door de trainer en mocht zij 2x in de week meetrainen met topturnen. Wat een talent!

Uitgelicht